Voorjaar 2021 leverbaar
€ 24,95

Heel de Peel is een boek met vrijwel alle wetenswaardigheden over het unieke natuurgebied De Peel. Over dit hoogveen-moerasgebied is al veel gepubliceerd. In dit fraaie boek wordt dat allemaal in één band bijeengebracht. Vandaar de naam “Heel de Peel”.

Zeven ervaren, deskundige auteurs beschrijven in 400 prettig leesbare pagina’s de volgende aspecten van dit unieke natuurgebied:

• Geologie en geografi­e
  • Archeologie en cultuurhistorie
  • Flora en fauna
  • Ontginnings- en verveningsgeschiedenis
  • Bedreigingen en natuurontwikkeling, gericht op hoogveenherstel (héél de Peel)

Dit alles is in Heel de Peel rijkelijk geïllustreerd in full colour met grafieken, tabellen, kaarten en schitterende foto’s, van vroeger en nu. Het boek is luxe ingebonden met harde kaft, en tegen een zeer aantrekkelijke prijs verkrijgbaar.

In het boek wordt niet alleen aandacht besteed aan de twee grote Peelreservaten, de Groote Peel en de Verheven Peel, maar ook aan de talrijke kleinere Peelreservaten. Kortom: een must voor alle bewoners van de Peel en voor iedereen die geïnteresseerd is in dit zelfs voor Europese begrippen zeer bijzondere natuurgebied.

Voorinschrijving >

Heel de Peel wordt uitgegeven door Stichting VEEN (Verwerving Extra Eigendommen voor Natuurontwikkeling). De Stichting VEEN is een particuliere natuurorganisatie die landbouwgronden opkoopt die direct grenzen aan bestaande Peelreservaten. Het primaire doel is om door vernatting een bijdrage te leveren aan het herstel van hoogveen in deze reservaten. De Stichting heeft vanaf 2006 al enkele tientallen hectaren grond aangekocht in Meijel, Panningen, Sevenum en Deurne. De verwachting is dat areaal de komende jaren geleidelijk uit te breiden.

Door aankoop en beheer van gronden wil Stichting VEEN een bijdrage leveren aan het behoud en herstel van dit hoogveengebied, voor nu en in de toekomst.

Meer weten over Stichting VEEN?

Website Stichting VEEN >

Interesse in Heel de Peel?

Vanaf begin 2021 zal Heel de Peel verkrijgbaar zijn. Bij interesse in een exemplaar kunt u zich registreren via onderstaand formulier. Zodra Heel de Peel beschikbaar is krijgt u hierover bericht, en kunt u het boek voor de zeer aantrekkelijke prijs van € 24,95 bestellen (in plaats van de reguliere winkelprijs van € 29,95).

Vul onderstaand formulier in en krijg de mogelijkheid om Heel de Peel als één van de eersten te bestellen voor de unieke kortingsprijs van slechts € 24,95!

Heel de Peel

Voorinschrijving Heel de Peel